Sanitetsbolaget dumpar Isabella Löwengrip

0
19

”Som en del i Ellens förändringsarbete 2019 har vi dock valt att inför 2020 inte fortsätta samarbetet utan i stället bland annat fokusera på nära samarbete med professionen och våra återförsäljare i marknadsföring och kommunikation”, skriver Ellen. 

”Vi kommer också att ytterligare stärka den digitala satsningen och närvaron i våra sociala kanaler och vi kommer sluta samarbeten med relevanta partners som kan bära Ellens varumärke framåt i alla marknadssatsningar vi gör”, citeras Ellens vd Charlotta Nilsson i pressmeddelandet. 

Hon säger även att hon är ”mycket nöjd” med samarbetet med Isabella Löwengrip. 

Isabella Löwengrip har varit mycket uppmärksammad i media de senaste månaderna, bland annat på grund av en misslyckad USA-satsning och kraftigt minskad försäljning för Löwengrip Beauty. I september granskade Expressen hennes statistik över följare i sociala medier och det ledde till att hon förlorare flera kunder, enligt vad hon senare själv uppgav för tidningen. 

Ellen-aktien har backat drygt 21 procent på First North hittills i år.

Comments are closed.